"Magyar" busz - Made in China

 2009.11.16. 10:30

Rémálom rémálom hátán. Az Ikarust hagyták tönkre menni, helyette készül némi nem túl szép Credo, meg ARC busz.
Persze azért örömhír, hogy nem adjuk fel, de mégsem az igazi..

Most meg mi jön? "Magyar" busz Kínából... Dejó, de kinek?

A debreceni Magyar Járműtechnikai Zrt. 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós buszát a Pekingtől hetven kilométerre lévő Pacsou városban gyártják a jövőben. A helyi Jing Long Automotive vállalattal megkötött magyar technológiatranszfer értéke eléri a hatmillió eurót. A magyar cég és a Jing Long Automotive közötti technológiatranszfer értéke eléri a hatmillió eurót - írja a Világgazdaság.

A 20 millió euróért épülő gyárban 2010 szeptemberében kezdődhet meg az Euro-4-es és az Euro-5-ös gázüzemű motorral ellátott járművek összeszerelése, amelyekből a tervek szerint évente 5000-6000 hagyja el az üzemet. A beszállítók között lesz a győri Hydra-Flex Kft.

A Világgazdaság híre szerint Pacsouban létrehoztak egy kutató-fejlesztő központot is, ahol a Csinhua Egyetem és a győri Széchenyi István Egyetem megállapodása alapján az elektromos motorral felszerelt alacsony padlózatú városi buszokat tervezik majd.

A szerződés két aláírója Jang Huj-liang (Yang Huiliang) gyártulajdonos és az Orientbus részéről Pesti István tulajdonos, ügyvezető igazgató volt. Az eseményen jelen volt és felszólalt Kusai Sándor Magyarország pekingi nagykövete, Pacsou város polgármestere Csao Pu (Zhao Pu), továbbá a 12 fős magyar üzleti delegáció tagjai.

A Magyar Járműtechnikai Zrt.-nek jókor jött a szerződéskötés, hiszen az elmúlt év végén már csak ötvenen dolgoztak a néhány éve még 400 főt foglalkoztató vállalkozásnál.

Kérdésem nem sok, csupán annyi, hogy miért is nem lehet nálunk gyártani, magyar alkatrészekből? Miért a kínai "robotemberek"-nek legyen munkájuk, miért nem a magyar embereknek, főleg ebben a csodálatos gazdasági válságnak titulált helyzetben? Remélem valaki tud rá elfogadható (?) választ adni..

A résztvevő cégek:
- Magyar Járműtechnikai Zrt. (Debrecen)
- Orientbus Kft. (üzletkötés koordináció, technológiai transzfer)
- Hydraflex Kft. (alkatrészellátás)
- Jing Long Automotive (ez az a cég, amely selejtes fékrendszerrel szerelt buszai járják hazánk útjait - kiváló ajánló)

Cikkek a hírrel kapcsolatban:
- Magyar buszok gyártásáról állapodtak meg Kínában (index.hu)
- Kínából jönnek a debreceni buszok (index.hu)
- Magyar buszokat gyártanak majd Kínában (fn.hu)
- Jövő évtől magyar buszokat gyártanak Kínában (nol.hu)
- Magyar gyártású buszt gyártanak Kínában (vg.hu)
  (ez utóbbi címezés elég érdekesen hangzik, nem?)

A nol.hu és vg.hu cikkek kommentelhetőek, már érkezett pár, hozzám hasonló kérdéseket feltevő hozzászólás.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chinacar.blog.hu/api/trackback/id/tr641528424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása