A kínai Jiangling autógyár az európai piacot célozza: nem csak simán befurakodni, egyenesen sziporkázni szeretnének a kontinens eladási statisztikáiban. A cég emberei optimisták, teszik ezt annak ellenére, hogy jelenlegi próbálkozásuk már a második a sorban: 2005-ben egy hobbiterepjáróval akartak villantani, de a konstrukció annyira silány volt, hogy még csak az európai biztonsági ellenőrzéseken sem ment át.
A Landwind névre hallgató SUV az Isuzu Rodeo koppintása volt – utóbbit 1998-tól 2004-ig gyártották. A benzines motorokat a Mitsubishitől, a dízelt magától az Isuzutól vették, az első szállítmány 2005. július 4-én érkezett meg Európába Belgium partjainál. A forgalmazás azonban többé-kevésbé meghiúsult.
Az európai partner tájékoztatása szerint az új modell egy, az Opel Zafirára emlékeztető családi autó. Az értékesítést várhatóan novemberben kezdik meg Hollandiában, Németországban pedig jövő tavasztól lehet majd hozzájutni a kocsihoz. A Landwind CV 9 elnevezésű autó ára 15 ezer euró körül alakul. Az európai importőr szerint a modellt – ami Kínában már jó ideje forgalomban van – alaposan átdolgozták, és hozzáigazították az európai szabványokhoz.
A harminc százalékban a Fordhoz tartozó Jiangling Motors Group Company (JMC) egyike azoknak a kínai autógyáraknak, amelyek a nyugati partnerekkel való együttműködés közben új tapasztalatokra tettek szert, és ezek birtokában igyekeznek új piacokra betörni.