Lotus L5

 2010.07.07. 12:50

Ilyen az, ha senki nem őrködik egy márkanév felhasználása felett. Nem elég, hogy a Formula–1 leglassabb csapata viselheti a Lotus nevet, már dzsunkán hegesztett, négyajtós családi szedánokra is felkerülhet a patinás márkanév.

Colin Chapman hiába pörög a sírjában tízezres fordulat felett, a Lotus maláj tulajdonosai már nem foglalkoznak vele, hogy mire aggatják rá az általa létrehozott márkanevet. Ennek legújabb példája a Lotus L5 nevű, egyébként egész korszerű benyomást keltő négyajtós modell, amelyet Kínában kezdtek el összeszerelni a Proton és egy helyi autóbuszgyártó, a Youngman közös tulajdonú leányvállalatánál. Eredetileg úgy tervezték, hogy a Malajziából érkező készletekből összeállított autókat Youngman Europestar néven kezdik árusítani, de a kínai fél rájött, hogy a Protonon keresztül hozzáférhet a Lotus márkához, így némi darabonként fizetendő jogdíjért cserébe az új L5 szedánt már ezen a márkanéven kezdhetik forgalmazni.

Igaz, ami igaz, a Lotusnak – legalábbis a bértervező részlegnek – van köze az autóhoz. A Gen2 padlólemezt és az 1,6 literes, 126 lóerős Campro motort is az angolok tervezték a Protonnak, igaz, nyilván nem gondolták, hogy egyszer valóban egy Lotus épül ezekre az alkatrészekre. Az autó formája tökéletesen átlagos: a hűtőmaszk audis single frame fazonú, oldalról viszont inkább valami koreai autócsodára emlékeztet az L5, így valószínűtlen, hogy bárkiben mély nyomokat hagy majd – viszont arra tökéletes, hogy az amúgy is kissé megfakult Lotus márkanevet végleg kicsorbítsa.

(totalcar.hu)

Címkék: lotus

A bejegyzés trackback címe:

https://chinacar.blog.hu/api/trackback/id/tr802135771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.