Kínai autó a kutyának sem kell

 2009.12.10. 12:51

Néhány nagyobb gyártó ugyan be próbált törni az európai autópiacra, de név, rendes kereskedőhálózat és reklám nélkül nem lehet autót eladni Európában.

A számokból jól látszik, hogy a vásárlók egyelőre nem nagyon bíznak a kínai tervezésű autókban. Az EU területén az év első kilenc hónapjában összesen 745 darab kínai autót adtak el. A legsikeresebb a Great Wall Motors volt, 675 eladott járművel, de a Chang'an és a Lifan is túladott 34 illetve 24 autón. Láthatóan az sem jelentett előnyt, ha egy gyártó már évek óta jelen van Európában: a China Brilliance öt, a Landwind egyetlen egy járművet értékesített. A kínai autókat még Dél-Európában fogadták a legjobban, a legtöbb autót Olaszországban, Spanyolországban és Görögországban sikerült eladni. Jellemző, hogy míg az EU-ban gyakorlatilag nem találkozhatunk kínai autókkal, Oroszországban egész jól megy a szekér némelyik márkának. A Geely, amelyről mostanság a Volvo legesélyesebb vásárlójelöltjeként hallhattunk, például 3860 autót adott el ezen a piacon 2009-ben, de egy évvel korábban még bő 14 ezer példányt vásároltak.

A kínai autókról testközelből igen keveset tudunk egyelőre – leszámítva a szerencsétlen Total Electricet, amely Kínában is az autógyártási színvonal legalja – de egyértelmű, hogy a távol-keleti ország előbb-utóbb a legnagyobb autógyártó nemzetek közé verekszi fel magát. Ugyan nagyjából ötven év lemaradását kell behozniuk, de az irdatlan állami támogatásnak, és a tapasztaltabb cégek felvásárlásának köszönhetően hamar megközelíthetik a konkurencia színvonalát.

(totalcar.hu)

Ez utóbbi sárgával kiemelt mondat a legaggasztóbb..

Címkék: hírek

A bejegyzés trackback címe:

https://chinacar.blog.hu/api/trackback/id/tr221588054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mlt3 (törölt) 2010.03.13. 13:40:07

"név, rendes kereskedőhálózat és reklám nélkül nem lehet autót eladni Európában"

De legfokeppen minoseg es biztonsag hianyaban nem lehet autot eladni europaban.

"Ez utóbbi sárgával kiemelt mondat a legaggasztóbb.."

Az utolso mondat sajnos egy baromsag, Androczynak halvany fingja sincs az autogyartasrol, ellenben a hangulatkelteshez ert. A high-tech iparagak nem ugy mukodnek, hogy beleontunk egy zsak penzt, es holnap mar tudunk autot, Valjoux-mechanikat vagy DSPt gyartani. Tudas es tapasztalat kell hozza, egyiket sem tudod megvasarolni. Hogy mast ne mondjak, a japan autoipar - annak ellenere, hogy fenyevekre vannak a kinaiak elott - a mai napig nem tud szabadon konfiguralhato autot gyartani. Gondolod, hogy nincs penzuk? Szaud-Arabia szinten ott ul egy zsak penzen - szerinted milyen eredmenyeket ertek el a high-tech iparagakban?